Ob začetku šolskega leta me je zanimalo, katere aktivnosti nas čakajo v okviru projekta Branje za znanje, ki smo ga na šoli začeli izvajati v šolskem letu 2013/2014. Po odgovore sem se odpravila k šolski knjižničarki.
Katere dejavnosti je vključeval projekt?
Dejavnosti je veliko: prva bere, obisk pisatelja, proslava ob slovenskem kulturnem prazniku, noč branja, tržnica knjig, obisk knjižnega sejma, nacionalni projekt Rastem s knjigo, teden knjige, mega kviz in naj bralni razred.
Kakšen je njegov namen?
Namen je predvsem približati branje in knjige mladim bralcem ter jih spodbujati k branju.
Kdo vse je sodeloval v tem projektu?
Večinoma vsi učitelji in učenci, projekt sva zasnovala skupaj z učiteljem slovenščine Črtom Močivnikom.
Kakšni so rezultati po enem letu?
Rezultati so zelo dobri. Branje je zaživelo, število osvojenih bralnih značk se je povečalo.
Kakšni so načrti za to šolsko leto?
Načrtovane so predvsem že znane, enake dejavnosti, nova dejavnost pa je obisk Lutkovnega gledališča Maribor v mesecu februarju za vse učence od 5. do 9. razreda.
Za bralce časopisa PRVA.SI predstavljamo vse aktivnosti v šolskem letu 2014/2015:
Prva bere – tedni branja (enkrat mesečno berejo vsi učenci in zaposleni na šoli 10–15 minut);
Datumi 2014/2015: 6.–10. oktober; 3.–7. november; 1.–5. december; 5.–9. januar;
2.–6. februar; 16.–20. marec; 20.–24. april
Projekt Rastem s knjigo (KD, 7. r, 23. 10. 2014)
Obisk knjižnega sejma (najboljši bralci, 26. 11. 2014)
Obisk Lutkovnega gledališča Maribor (KD, 5.–9. razred, 5. 2. 2015)
Proslava ob slovenskem kulturnem prazniku (6. 2. 2015);
Noč branja (17. in 18. april 2015 ali 15. in 16. maj 2015);
Tržnica knjig (pred knjižnico, december 2014, april 2015);
Razredne »knjižnice« (gradivo po predmetnih področjih)
Teden knjige (zadnji teden v aprilu pred šolskimi počitnicami v knjižnici potekajo dejavnosti in aktivno izvajanje ur KIZ-a od 1. do 5. razreda; obisk pisatelja; akcija prinesi-odnesi …)
Moja najljubša knjiga (učenci sodelujejo pri izboru najljubše slovenske mladinske knjige in najljubše v slovenščino prevedene mladinske knjige; sodelovanje z Osrednjo knjižnico Celje)
Mega kviz (učenci 9. razreda v okviru ur KIZ-a sodelujejo pri reševanju muzejskega kviza; spoznavajo pomembne slovenske pisatelje in druge ustvarjalce; nagradni kviz; sodelovanje z Mestno knjižnico Ljubljana in Osrednjo knjižnico Celje)
Predlagaj knjigo (v ŠK bo skrinjica Bukožer, v katero bodo učenci oddali glasovnice za najljubšo knjigo ali predlagali knjigo za nakup)
Naj bralni razred (v razredu, v katerem bo največ % učencev osvojilo bralno priznanje, bodo učenci, ki so brali za BZ, prejeli knjižno nagrado: 5.–9. razred)
Zahvaljujem se vam za odgovore in vam želim uspešno delo pri izvajanju projekta.
Za vas je spraševala Zala Črepinšek, 8. a